gob online
gob politiek limburg
gob sittard geleen politiek
gob
gob sittard geleen
politiek sittard geleen
gob politieke vereniging
gob sittard
gob politiek geleen
gob geleen

vanuit het

GOB, vanuit het hart

Jong en oud samen voor een leefbaar en economisch sterk Sittard-Geleen in dorp én stad!

Raadslid Tillie stelt vragen over niet functioneren parkeerautomaten, het mislopen van inkomsten en niet functionerende dienstverlening.

Betreft: storingen parkeerautomaten

Geachte voorzitter,

Bezoekers aan onze stad vinden tal van prima parkeergelegenheden en goed toegankelijke parkeerautomaten. En dat is belangrijk voor zowel de uitstraling van Sittard-Geleen en voor haar inkomsten. Door een lager aantal gebruikers als gevolg van corona blijven de parkeerinkomsten nu al ver achter bij de begrote parkeerinkomsten (in 2020: € 1,75 mln. lager).
Elke tevreden gebruiker èn elke euro aan inkomsten is dus belangrijker dan ooit. Door onderstaande voorbeelden van storingen en niet efficiënte afhandeling daarvan heeft gob enkele vragen daarover.
Op vrijdag 14 mei bleek namelijk bij een parkeerautomaat in Sittard dat de betaling niet werkte. Na drie pogingen werd de helpdesk gebeld. Dat telefoontje werd echter niet opgenomen waarop een boodschap ingesproken is en het voorval werd gemeld. De aanname was dat het een incident was en daarom is er geen verdere actie ondernomen.
Zaterdag 15 mei gebeurde echter exact hetzelfde op een parkeerplaats in Geleen. Opnieuw meerdere betaalpogingen, wederom zonder succes. En ook op de markt in Geleen stonden drie mensen bij de parkeerautomaat die allemaal te maken hadden met hetzelfde euvel. Dit leidde merkbaar tot ergernis en was geen goede PR voor Sittard-Geleen. Het is dus meer dan een incident en mogelijk is er sprake van een storing van meer structurele aard.

De gob fractie heeft daarom de volgende vragen:

  1. Bent u het met gob eens, dat dit zowel voor de klantvriendelijkheid als voor de parkeerinkomsten van onze gemeente een ongewenste situatie is?
  2. Is bij de gemeente Sittard-Geleen bekend dat er sprake was van een storing bij de (centrale) betaling van de parkeertarieven dit weekend? Wat was daarvan de oorzaak en hoe lang heeft de storing geduurd?
  3. Bij een storing is het belangrijk dat deze wordt gesignaleerd en adequaat wordt opgepakt zodat de dienstverlening snel wordt hersteld. Zeker in het weekend. Hoe verloopt dit proces en wie is hiervoor verantwoordelijk?
  4. Welke aanvullende maatregelen zijn nodig om te borgen dat zowel dienstverlening als inkomsten zijn geborgd?

Ik verzoek u vriendelijk om binnen de gestelde termijn te reageren.

Met vriendelijke groeten,

Ivo Tillie
raadslid gob